6 apr. 2009

Fabrica de diplome

"Fac o facultate sa am si eu o diploma"
De la cati nu auzim aceste cuvinte ... in zilele nostre multi fac o facultate doar pentru diploma. Prostia este promovata la nivel inalt; tinerii nu fac o facultate pentru a sti ceva, ci o fac pentru diploma. Putin sunt cei carora le pasa ceea ce fac in facultate, putini sunt cei care isi mai dau interesul ... si-atunci apar "fabricile de diplome", facultati create parca peste noapte pentru prostia autohtona.
In conceptia multora aceste facultati specializate in oferirea de diplome sunt considerate cea mai buna oportunitate de a mai avansa in societate. De ce sa nu faci o facultate ... te duci la una care nu iti da dureri de cap, la care examenele se iau fara dificultati (ca doar de-asta platesti taxa la faultate) si in 3 ani esti licentiat. Asa gandesc multi, de ce sa stai sa inveti atat la o facultate care se respecta cand poti sa urmezi o alta prin care "treci ca gasca prin apa".
Iar prostimea pe unii ii face sa regrete ca si-au ales o facultate de la care invata ceva ...
Ca platesti o taxa de studiu, asta nu inseamna ca o sa treci examenele fara sa inveti sau ca o sa ajungi sa ai o diploma si tu sa vezi facultatea doar in sesiune ... iar gandul acesta sperie. De fapt, tu nu vrei sa sti ceva, tu vrei doar o diploma ca sa ti se mai adauge ceva la salariu.

CINE GRESESTE ?
  • In primul rand gresiti voi, cei care alegeti o facultate pentru diploma ... mai tarziu poate ca acea diploma o sa-si piarda valoarea. Poate chiar tu ai ghinionul ca acea facultate sa nu mai aiba acreditare la finalul studiilor, si-atunci ce ai sa faci ? Sau poate vazandu-te in posesia diplomei iti doresti mai mult ... s-asa ai sa vezi ca diploma nu te-a ajutat decat sa ajungi la un interviu, iar acolo esti doar tu si capul tau ... ce ai sa vorbesti cand o sa te intrebe lucruri care se studiau in facultate? Atunci ai sa-ti dai seama ca te-ai plafonat la cateva consoane deprinse poate in generala: îââââââ; ăăăăăăăă si celebrul "deci îăăă"
  • In al doilea rand gresesc ei, angajatorii carora nu le pasa. Accepta pe oricine fara sa se gandeasca ca un angajat fara pregatire o sa ii dea mai multe doreri de cap. Acei angajatori care la interviu sunt interesati numai de aspect sau nivelul pilei. Se zice ca o firma poate inflori daca si-alege angajatul potrivit. Pacat, dragi angajatori, ca nu stiti sa algeti, va lasati influentati de nepotisme in loc sa va pese de evolutia firmei.
  • In al treilea rand greseste MECI, pentru ca permite dezvoltarea prostiei. Pentru ca in conceptia lor diploma spune multe, insa uita ca in conceptia multora aceasta este doar o foaie ... o faie care pentru unii nu difera in funtie de facultatea care o urmezi
Asa ca ...
" Ce-ai sa te faci cand vei fi mare ?
- Un om mic, cu gura mare, minte ingusta si o foie pe care sa scrie mare 'DIPLOMA' (ca doar atat mai conteaza ... marimea)"


7 comentarii:

Anonim spunea...

E interesant ce ai scris aici...dar cred ca fiecare stie ca in orice padure exista si uscaturi. E clar ca nu poti sa generalizezi...dar in mare parte e adevarat. Cred ca varsta are o influenta foarte mare...si am 2 exemple 1.prietenul meu care are 30 de ani si care si-a terminat facultatea cu note foarte mari chiar stie cam tot ce a invatat(a terminat tot la stiinte ec) si acum 2 ani s-a inscris la master la inginerie(crede-ma ca nu are nevoie master sau doctorat pt ca se ocupa de firma lui) si a avut un singur 9; a fost la toate cursurile dar s-a lasat in ultimul semestru pt ca nu mai avea cum sa ajunga la cursuri...si a zis ca el daca tot da banii sa si invete ceva...acesta e primul caz.
Al doilea caz este tot al unui tip dar care a depasit varsta de 30 de ani...si care a inceput 2 facultati in acelasi timp (cam tarziu dupa parerea mea...dar oricum...mai bine decat nimic) in anul 2 cand eu deja lucram si nu mergeam la toate cursurile, el facea drumul de la facultate la biblioteca...nu cred ca a lipsit la vreun curs in toti anii de facultate...iata al doilea exemplu.
La cei mai tineri se intampla urmatorul fenomen: se angajeaza din intamplare la o banca...sau la ce stiu eu ce firma pe un post fara studii...si isi da seama ca ce face el in banca nu are nicio legatura cu marea majoritate a materiilor pe care le invata in facultate...cum singurul mod de a promova este sa aiba o diploma...merge doar la examene..ca sincer nici nu prea ai cum sa faci si facultatea la zi si sa mai si lucrezi intr-o banca...
Oricum exista posibilitatea sa se priceapa foarte bine la ceea ce face in firma in care lucreaza...chiar daca nu s-a descurcat prea bine pe la facultate....sau s-a dus doar la examene.
Repet! NU GENERALIZEZ! sunt cazuri si cazuri...oameni si oameni

Maria Cotoi spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

O singura nelamurire am.....cand ai spus ca "voi" sunteti aceia care gresiti nu te refereai si la tine? Sau sa inteleg ca tu esti sau ai fost unul din varfurile sau mai bine sa zic elitele facultatii la care studiezi sau ai terminat? Chiar te consideri un exemplu pentru intreaga societate?! Greu imi vine sa cred acest lucru tinad cont de greselile de ortografie.....nu vreau sa fiu rautacios dar nu m-am putut abtine.....

Florin spunea...

Draga anonim.
In primul rand, acel VOI, l-am explicat "voi, cei care alegeti o facultate pentru diploma ". Nu am fost si nu mi-as fi dorit sa fiu cel mai bun din facultate, pentru ca ar fi trebuit sa renunt la a profita de placerile oferite de viata de student. Insa am fost si eu, acolo, cineva .... Diploma pe care o am nu e doar o hartie, pentru mine.
In al doilea rand, ziceai de greseli de gramatica ... sa fiu ironic ... dar si geniile mai gresesc. Aici nu scriu carti sau chestii oficiale, nu pot pierde prea mult timp corectand greseli, poate uneori le vad dar nu imi pasa.
Daca tu ai suficient timp, si spui ca esti maestru al ortografiei (consider ca numai acestia isi pot permite sa critice), n-ai vrea sa facem un parteneriat, eu sa ma ocup cu ganditul si tu cu corectezi greselilor ... ce zici ?

Anonim spunea...

As face treaba asta cu corectezi greselilor pentru o persoana careia sa i pese, sincer! Cat despre partea cu ganditul, imi permit sa iti dau un sfat.... nu iti mai pierde timpul cu "ganditul" asupra unor chestiuni care au fost deja gandite si sunt clare pentru 75% din populatia Romaniei iar restul de 25% le-au auzit si ei dar nu le pricep... iarasi nu vreau sa fiu rautacios dar as vrea sa vad si eu niste idei, pareri, impresii care sa se bucure de un procent de originalitate mai mare de 0 sau mai stiu eu, niste experiente personale care chiar ar putea fi de folos cuiva. Eu ma opresc aici cu discutiile dar sa stii un lucru ca marii ganditori, intelectualii pana la urma, nu se multumesc cu mediocritatea, cu superficialitatea si prin urmare niciodata nu se vor scuza cum ai facut-o tu, din contra, ar tine cont de critici astfel, vor ajunge cu siguranta mai buni! Spor la gandit!

Florin spunea...

Draga anonim.
Tin sa iti marturisesc, in primul rand, ca in gramatica noastra se scrie "sa-i pese" nu "sa i pese". In al doilea rand virgula se foloseste cu un scop, iar tu abuzezi de ea fara rost.
Asa ca ... o constatare finala ar fi: "A gresi e omenesc"
PS: mai este si un citat biblic, care parafrazat ar suna de genul: nu mai arata cu degetul paiul din ochiul altuia ci uita-te la barna din ochiul tau

Anonim spunea...

Extraordinar...nu am ce zice... imi cer scuze esti un geniu m-ai convins pana la urma imi retrag tot ce am zis ma duc sa pun mana pe carte. (Vezi am scris si fara virgule cum iti place tie ce naiba semnele de punctuatie sunt pentru cei de clasa a II-a.) Nu vreau sa apelez si eu la o scuza penibila si totusi consider ca ar trebui sa stii ca virgula este un semn de punctuatie care delimiteaza unele propozitii de restul frazei si unele parti de propozitie in cadrul propozitiei sau, mai arata cand trebuie facuta respiratia in timpul unei interpretari fie ca e doar citire sau o interpretare muzicala. Acum ca ai aflat marele secret reciteste comentariul de mai sus si vezi cum e. Cat despre"-" se poate observa ca am folosit-o cand era cazul ("le-au","facut-o") iar in cazul "sa i" se poate sa fi fost o greseala de tastare, recunosc dar daca era un "ba i" "la i" "ca l" sau mai stiu eu ce era cu totul altceva.
PS: Tu ai folosit 4 virgule, in 4 fraze, daca o sa te uiti atent, eu am folosit 11 virgule intr-un text aproape dublu in care sunt mai multe enumerari care necesita o virgula din cand in cand.Deci, concluzionand :grija la paiul acela sa nu-ti provoace vre-un glaucom si spor la gandit!