27 feb. 2010

Bucataria de weekend 3.1

Am uitat sa va spun ... dar mi-am inceput viata culinara :D. Avem saptamani bune de cand facem experimente prin bucatarie si pana acum o singura reteta nu ne-a iesit.
Asa ca, m-am gandit sa va impartasesc niste retete ... poate va fac pofta si le incercati:
  • Jambalaya (click pentru reteta)
    Recomandari: crevetii nu sunt obligatorii; se mananca cu orez sau cartofi; folositi tot ce este in reteta (inclusiv telina) pentru ca o sa aiba un gust excelent
    Info: Jambalaya este o mancare traditionala din zona New Orleans, Louisiana.
  • Gratin (click pentru reteta)
    Recomandari: fierbeti cartofii in coaja; folositi in loc de broccoli amestec de legume (acelea congelate); amestecati intai faina cu laptele apoi turnati peste carne; pe deasupra puneti cascaval nu altceva.
Atat pentru saptamana aceasta ... o sa mai va spun si altele

PS: daca stiti o reteta de mancare buna, nu o tineti pentru voi, scrieti-o aici sa o incerc si eu :D

2 comentarii:

Elfryde spunea...

Din retetela tale am mancat ceva in gelul "Gratin"
Hai sa iti dau si eu o reteta, ceva mai simpla

File de rechin la gratar cu salata de rucola (se poate folosi orice tip de peste)

2-3 buc. file de rechin condimentat se prepara la gratar (simplu)
Pt salata:
500g salata de rucola
1 ceapa rosie (potrivita)
100 gr. mozzarela sau braza feta
50 gr. masline negre (de preferabil fara samburi)
2 oua fierte
4-5 ridichi
Otet balsamic
Condimene

Ceapa se curata si se taie rondele, mozzarela/braza feta cubulete, maslinele rondele, ouale fierte tari se taie rondele sau feli, ridichile se spala bine si de taie rondele (fara a se curata), toate ingredientele se amesteca cu rucola se condimenteaza si se adauba otet balsamic.

Salata alaturi de fileul de rechin la gratar se pot servi ca fel principal. Pt cei ce nu pot renunta la paine se pot adauga crutoame in salata.

Pofta buna!

P.S. preparatul este gata in 10-15 minute.

Carnea de rechin este destul de frageda si nu necesita mult timp de preparare (se sfarama daca este prea gatita) iar in cazul salatei dureaza mai mult curatarea si taierea ingredientelor, da ... si fierberea oualor.

modora2006 spunea...

sper ca a fost buna reteta, promit cand voi iesi in pensie sa ma ocup si eu de chestii din astea. Pofta buna