30 mai 2009

Actiune: Motor!

V-ati privit vre-odata viata ca pe un film ?

Viata uneori pare a fi un film (pentru unii un film de calitate, pentru altii o porcarie) sau poate ... s-au facut atatea filme care au parafrazat viata incat uneori ai senzatia ca traiesti o scena dintr-un film. Mai urat e atunci cand simti ca esti intr-o drama ... sau si mai rau ... atunci cand incepi sa ai senzatia ca esti intr-o telenovela enervanta in care nu mai sti care pe care, cine pe cine ...
Era o emisiune mai demult "Viata bate filmul" ... interesant titlu. Eu cred ca totusi se ajunge la un punct de jonctiune dintre aceste doua sfere (sa zicem) ... uneori viata este ca in filme alteori se fac filme dupa trairile oamenilor. Asa ca, ne putem considera liberi sa credem ce vrem despre viata si filme.
Si ... daca azi eu vreau sa imi desfasor viata pe o banda magnetica poate sa aiba cineva ceva impotriva ... sau poate deja traiesc o pelicula, iar un batranel sta in camera lui de proiectie dintr-un cinematograf si deruleaza molcom fiecare clipa a existentei mele.
Imaginati-va viata pe un ecran de panza ... un cinema drive-in cu intrarea libera si stationarea gratuita, sa priveasca doar cei ce vor si cred ca pot intelege ... Mie nu imi plac biografiile, dar cred ca as lasa de la mine (:D) si as urmari un film cu mine in rolul principal.

Sa vedeti ce se credeau, inaintea erei mele, despre viata:
- dacii -
credeau ca viata continua in cer alaturi de Zamolxes
- grecii -
credeau ca viata este un proces continuu, in care existenta fizica este doar o etapa de pregatire pentru transformarea adusa de moarte, doar o imagine fragmentat si neclara a lumii de dupa moarte
- hindusii - credeau ca viata are trei scopuri: pietatea religioasa, succesul material si placerea sexuala.
- crestinii - stiti voi ce cred

Mi-am adus acum aminte de o carte din care citeam odata, "Istoria Religiilor" de Eliade, este o carte superba, mai ales cand e vorba despre credintele asiatice ... acolo sa vezi fantezie. Recomand cartea.

Stiti ce a zis musculita din reclama aceea de la Vodafon?
- BZZ ! - si-a murit

Niciun comentariu: